Stageprocedure

Als je (vrijblijvend) contact op wilt nemen of wilt aanmelden, kun je gebruik maken ons contactformulier. Je kan ook een e-mail sturen naar ericreijnders@sssbb.nl met hierin je contactgegevens. Vermeld in het onderwerp van de mail ‘Interesse stage Ambon’.

Nadat wij je formulier hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk telefonisch contact
met je op.

Afspraak
Tijdens het eerste telefonisch contact hopen we een afspraak met jou & je ouder(s)/verzorger(s) te maken op de door jou gewenste locatie.

Tijdens afspraak
Tijdens deze eerste afspraak maak je in ieder geval kennis met de begeleider vanuit Nederland. Jullie gaan het één & ander met je besproken worden over de mogelijkheden qua stage op Ambon. Bijvoorbeeld over welke periode je kan stagelopen, wat de kosten & vergoedingen zijn, maar ook over het leven en de cultuur op Ambon. Er wordt een kostenplaatje voor je gemaakt. Zo hebben jij en je ouder(s)/verzorger(s) direct inzicht op wat deze stage financieel voor je betekent.

Akkoord?
Je kan tijdens de eerste afspraak je akkoord geven om alles in werking te zetten. Uiteraard kun je het ook na de afspraak doorgeven. We geven je de tijd en ruimte om het thuis te bespreken met je ouder(s)/verzorger(s).

Inschrijfformulier stage
Zodra wij je akkoord hebben ontvangen, wordt de verdere procedure gestart. Aan jou vragen we om ons inschrijfformulier stage in te vullen.

Je kan hieronder het inschrijfformulier inzien. Als je zeker weet dat je stage wilt lopen op Ambon, kun je het formulier volledig invullen. Het gaat om Google-formulieren. Als je
Wel een Gmail-account? Klik hier.
Geen Gmail-account? Klik hier.

Wij zijn verplicht om zorgvuldig om te gaan met je persoonsgegevens.

Opstarten procedure
Op deze wijze hebben wij alle juiste & nodige informatie bij de hand om de procedure te kunnen starten.
Dit houdt in:
– het boeken van een vliegticket;
– uitnodigingsbrief wordt aangevraagd;
– visumaanvraag bij Indonesische ambassade.

Uiteraard houden we jou & je ouder(s)/verzorger(s) op de hoogte van de voortgang van deze procedure.

We begeleiden je op Schiphol bij vertrek. Wanneer er geen rechtstreekse vlucht is naar Ambon, begeleiden we je ook in Jakarta (Let op!! Extra kosten). Op Ambon wordt je ontvangen door de plaatselijke begeleiding van Stichting SSBB. Daarnaast wordt er een introductiedag op Ambon georganiseerd met eventuele andere stagiaires.

Meer mogelijkheden

In overleg met de stagecoördinator kun je de sporten combineren. Uiteraard onder de voorwaarde dat het past binnen de planning. Naast de hierboven genoemde sporten bieden we mogelijkheden als je een opleiding volgt binnen de volgende sectoren:

marketing & communicatie, zorg & Welzijn, toerisme, facilitaire opleidingen en film & fotografie.

Meer informatie? Neem contact met ons op.